2021

Even weg in Nederland van 16 april t/m

Week 1

Vrijdag 16 april 2021

We hebben deze week onze eerste BioNTech/Pfizer injectie gehad. Op 18 mei mogen we de tweede injectie halen.

De camper heeft van september vorig jaar tot 19 maart dit jaar stil gestaan. Behalve een weekend naar Ernzen zijn we nog niet weggeweest.

Nu het beter weer wordt willen we toch ‘anroet’.

We vertrekken vandaag om één uur naar Klarenbeek bij Apeldoorn. Er is een nieuwe camperplaats SC 98101 bij melkveebedrijf De Grote Leigraaf.

We zijn er om half drie. Er staat nog een camper. Er is plaats voor dertig campers. We zoeken een plekje (dat is niet moeilijk met zoveel ruimte).

Om drie uur gaan we wandelen. We maken een flinke trip van ruim zeven kilometer en zijn om half vijf weer terug.

De zon schijnt nog lekker. We maken een praatje met de andere camperaars. Caatje is uitgeteld. Even drinken en dan ligt ze de hele avond op haar plek op de bank.

Vanavond kijken we The Voice Kids. Om half tien schakelen we naar Red Light.

Het kacheltje snort lekker. Buiten is het afgekoeld naar 5º. Om kwart voor elf liggen we.

Zaterdag 17 april 2021

Vandaag zijn wee op de fiets naar Apeldoorn gereden. Voor het eert via de knooppuntenapp. Op zaterdag is in Apeldoorn een grote markt. Nu alleen met groenten, fruit, kaas, vlees, vis en bloemen. E wordt bij de entree geturfd. Slechts zeshonderd mensen worden toegelaten. Het was erg rustig. Toch maar een mondkapje opgedaan. En… heerlijk warme kibbeling gegeten.

Vanavond weer genoten van een spannende aflevering van de ‘Verraders’.

Zondag 18 april 2021

Vanmorgen om twee uur sprong Caatje bij me in bed. Piet heeft haar teruggebracht naar de bank, maar om vier uur lag ze weer heerlijk tegen me aan. Ik vind het eigenlijk wel prima zo.

Zondags ontbijtje met eitje. Ook Caatje natuurlijk. Ze weet het al en springt vrolijk in het rond.

We ruimen op en zijn rond half twaalf bij Wobbie en Wim. We kletsen heel veel bij over van alles en nog wat. Het is heel gezellig. Wobbie heeft een heerlijke maaltijd gemaakt en… ijs met vruchten toe.

Tegen drieën rijden zij een stukje mee naar Leen Bakker. We hebben een winkelbezoek gepland van een half uur.

We kopen een topmatras voor op ons bed in de camper.

Dan zetten we de navigatie op Zelhem, bungalowpark ’t Zonnetje’ en verrassen Inek en Wiebe, die na twintig jaar weer in Nederland wonen. Het wordt een leuk weerzien. We besluiten op het parkeerterrein hier te slapen en morgen naar Winterswijk te gaan.

Als we rond zeven uur in de camper terug zijn, horen we een tik en brandt er een rood lichtje bij de koelkast. Hij werkt niet meer op gas. Wat te doen. We proberen eerst van alles, maar vergeefs. We besluiten naar camping Brugginck in Zelhem te rijden.

Vanavond noteer ik wat adressen van camperbedrijven in de buurt. Morgen maar bellen, of we ergens terecht kunnen.

Lees hiernaast verder

Maandag 19 april:

Om negen uur bel ik twee bedrijven. Bij Bruvaa in Doetinchem kunnen we terecht. Het is maar zes km van de camping. De man maakt het onderste rooster van de koelkast los en denkt, dat de printplaat moet worden vervangen. We bedanken hem en rijden toch naar Obelink in Winterswijk. Zij kunnen vanmorgen telefonisch niet beloven, dat ze tijd hebben.

Als we om twaalf uur bij de werkplaats zijn moeten we even wachten.

Een monteur maakt beid roosters open en ziet gelijk, dat we een schoorsteenkapje missen. Eerst zijn we verbaasd. Dan vertelt Piet, dat we vorig jaar dat rooster zijn verloren en we een nieuwe in Spanje hebben gekocht. Toen zijn we de schoorsteen dus ook verloren.

Er wordt in allerlei kastjes en laatjes gezocht en gelukkig vindt de monteur een kapje. Voor € 15,- hebben een andere, gemonteerd en al. Blij, blij, blij.

We parkeren op het grote terrein van Obelink. We eten warm en om drie uur gaan we shoppen.

Om half vijf zijn we op de CP van camping Twee Bruggen in Miste bij Winterswijk. We maken nog een wandeling van ruim een uur langs de Slingeplas in Bredevoort

Dinsdag 20 april:

Een fietsdag. We zetten een route uit. Na het derde knooppunt zijn we de route al kwijt. Geen probleem, we gaan gewoon via een andere weg verder. Na ruim dertig kilometer zijn we weer in Winterswijk. We doen boodschappen bij de Nettorama en dan resten ons nog zes km naar de camping. De fietsaccu’s gaan aan de stroom en wij gaan douchen op de camping. Vanavond verkassen we naar Lichtenvoorde.

Om half acht rijden we weg. Net onderweg komt ons een vrachtwagen tegemoet, die toetert en een cirkel maakt met zijn handen. We stoppen bij de eerste afslag. Dan blijkt, dat de schotel overeind staat. Het display geeft aan: ‘contact aan’. Er is geen beweging in de schotel te krijgen. We rijden met 40 km en de alarmlichten aan naar de cp in Lichtenvoorde. We proberen nog het een en ander, maar vergeefs. Morgen bellen we naar BM Sat in Rijssen.

Woensdag 21 april 2021:

Om negen uur heb ik al contact met BM Sat. Er komt een technisch verhaal over een kastje van de schotel. Ik weet echt niet waar dat zit. De enige mogelijkheid is Joep van ‘De Schutskooi’ te bellen.

Gelukkig is hij aanwezig. Het kastje blijkt in het voorste bovenkastje achter de plank te zitten. Piet schroeft het los. Op aanwijzing van Joep haal ik de achterste witte stekker eruit en stop hem weer terug en….. de schotel gaat naar beneden. Wat een opluchting.

Om tien uur zien we Gemma en Tonnie aankomen. Zo leuk om ze weer te zien. We rijden met de camper naar de parkeerplaats vlak bij hun huis. Dan is er koffie met appeltaart. Heerlijk. We hebben weer heel veel om over te praten. Zo gezellig. Ik krijg nog een tip van Gemma over de app ‘Samen Gezond’. Ik zet hem op mijn gsm en heb er al snel schik van. Hij registreert wandelen en fietsen.

Voor we het weten is het tijd om te lunchen.  Daarna lopen we naar het centrum van Lichtenvoorde. Het is een leuk centrum met veel winkeltjes. Piet koopt nog twee overhemden en natuurlijk smikkelen we van een ijsje.

Om drie uur zijn we terug bij de camper. We nemen afscheid en rijden weer naar de cp van de Twee Bruggen in Miste. We maken nog een lange wandeling over de camping. Vanavond kijken we ‘Oogappels’

Donderdag 22 april:

Lekker geslapen. Ik lig sinds gisteren niet alleen in bed. Caatje heeft besloten niet meer op de bank tee slapen. Ze ligt heel stil naast me en ik vind het prima.

De vooruitzichten voor de eerste week zijn niet best. Het blijft koud. We besluiten vanmiddag naar huis te gaan.

Vanmorgen ruimen we op. We eten vanmiddag warm. Dan rijden we nog naar Winterswijk om boodschappen te doen.