Moezel 15 t/m 23 september 2020

We gaan er weer even tussenuit. Piet is in een paar dagen al goed hersteld van de niersteen operatie. Daarnaast zit een verre reis deze herfst er door het coronavirus echt niet in. Dus passen we ons aan en gaan naar de Moezel.

Dinsdag 15 september:

Natuurlijk gaan we eerst naar Carolien in Ernzen. Onze schoonzoon Pitti is de Mini van Carolien aan het opknappen. Daarvoor is bij ons een nieuwe achterklep bezorgd. Die gaan wij hem brengen.

Om twaalf uur is het al 31º. We stoppen in Gronsveld om nog wat boodschappen te doen en een Mc kroket te eten.

Dan kom ik tot de ontdekking, dat mijn tas met portemonnee nog thuis ligt. Rijbewijs, zorgpas, geld zit erin.

Twee uur terugrijden met deze hitte is geen optie. We gaan dus door. Om drie uur zijn we op de berg in Ernzen.  Altijd een beetje thuiskomen.

Na de koffie nodigt Luc Piet uit om vanavond mee te gaan met een ballonvaart.

De ballonvaarder is Goy Feltes. Een man met veel ervaring in het luchtruim. Daarnaast is hij een groot Bugatti liefhebber.

Voordat de drie mannen de lucht ingaat, moet er veel werk worden verzet.

Na een uurtje is het zover en zwaaien Carolien en ik de mannen na.

’s Avonds zitten we nog lang op het terras na te praten over toch weer een bijzondere dag.

Woensdag 16 september:

We rijden naar Saarlouis. De camperplaats, SC 9732, bevalt ons bij deze hitte niet. Het is een parkeerplaats dicht bij het oude centrum. Wandelen bij 30º lijkt ons niet echt lekker.

We rijden door naar Eppelborn. Een goede keus. De camperplaats (SC 19788) ligt bij de ingang van een park met prachtige tuinen. We kunnen heerlijk voor de camper zitten. ’s Avonds eten we in het restaurant.

Donderdag 17 september:

We besluiten naar de Moezel te rijden. Piet mag vanaf morgen weer fietsen na de operatie.

We rijden vroeg weg om op tijd aan de Moezel te zijn.

Om half elf zijn we op de camperplaats in Piesdorf, SC 6553.

We hebben geluk. Een Duitse camperaar komt naar ons toe met de mededeling, dat hij over een half uurtje weggaat.

Zo staan we nog voor de middag op de eerste rij aan de Moezel.

Vanmiddag lopen we naar het dorp. Het is er erg stil. We vinden de bakker en drinken daar koffie met op het terras. Op de camperplaats heb ik helaas geen internet.

Vrijdag 18 september:

We verkassen naar de camperplaats in Brauneberg, SC 8775. Een betere plek en dichtbij Kernkastel Küss. Ook heb ik hier bereik met mijn telefoon.

Vanmiddag fietsen we naar Bernkastel. De drukte onderweg valt mee. In de dorpen worden wel wijnproeverijen georganiseerd. We kunnen hier prima omheen fietsen. Geen grote wijnfeesten dit jaar.

In Bernkastel is het wel heel druk. We houden het snel voor gezien. We fietsen naar de Lidl, doen boodschappen en gaan dan terug naar Brauneberg.

Het weekend blijven we in Brauneberg. We fietsen en genieten van het mooie weer.

Maandag 21 september:

Na een mooie rit langs de Moezel n door de Eifel stoppen we om vijf uur in Hurtgenwald op een parkeerplaats / camperplaats, SC 798, naast een Gaststätte. Er staat nog een Nederlandse camper, een Mobilvetta. Het zijn Jorrit en Annelies Mulder uit Leerdam.

Vanavond eten we in de Gaststätte een echte Duitse schnitzel. Heerlijk.

Dinsdag 22 september:

De laatste stop en overnachting doen we in Brunssum, op camperplaats (SC 5568) in het Schutterspark. We zijn er al voor de middag. Piet haalt de fietsen uit de garage. Ik zoek een fietstocht over de Brunssumse heide in de Fietsknoop app.

Het wordt een heerlijke trip over de heide en het bos. Via Heerlen rijden we in Brunssum naar het centrum en eten op het terras van Grand Café Brikke Oave.

We zitten vanavond nog een poos voor de camper in het avondzonnetje.

Morgen gaan we naar huis.

Woensdag 23 september:

We rijden naar Nuenen. Hier maakt Piet de toilet schoon en lossen we vuil en schoon water.

In Eindhoven stoppen we bij Ikea. Een van de weinige filialen, waar we nog niet waren.

Altijd een plezier om door de winkel te slenteren en een kop koffie te drinken.

Om vier uur zijn we thuis.

Het is de laatste mooie dag voorlopig geweest. Vanaf donderdag wordt het koeler en krijgen we een lange periode met veel regen.