Vrijdag 6 maart 2020:

We nemen afscheid van Jannie en Adrie. Zij gaan richting Portugal. Wij gaan naar Mijas, een kleine 100 km verderop. Op zaterdag is daar altijd een grote markt voor de camperplaats. SC 53533 GPS N36.50619 W4.68232.

We zijn er om elf uur. Piet gaat zich melden bij de plaatselijke politie en krijgt een formulier om twee nachten op de camperplaats te staan. Het kan een boete van € 100,- voorkomen.

We zien bekenden uit Marokko. Johan en Ria, Jan en Mia.

Vanmiddag lopen we naar het centrum. We drinken op een terras aan zee een wijntje en een biertje. Daarna trakteren we onszelf op een coupe ijs. Dat hebben we in Marokko gemist.

We zitten tot zeven uur buiten vanavond.

Zaterdag 7 maart 2020:

Markt in Mijas. We slenteren langs de kramen. Heel veel kleding, riemen, schoenen en ondergoed

Vanmiddag gaan we naar de Lidl en genieten we verder van de zon.

Zondag 8 maart 2020:

Piet haalt vers brood en gebakjes bij de bakker. Ik zet koffie en kook de eitjes.

Gebak bij de koffie, want we krijgen visite. Gemma en Tonny! We hebben ze in 2018 in Griekenland ontmoet. Van Gemma kreeg ik de tip van Polarsteps en sinds die tijd volgen we elkaar. Zij zijn nu ook uitgewerkt en genieten met hun Pössl.

Gisteren zag ik, dat ze zes km verder op een campingplaats staan.

Ze komen op de fiets. Het wordt een gezellige ochtend. Om half twee nemen we afscheid.

Vanmiddag siesta in de zon. Piet vult de camper met schoon water. Morgen gaan we wassen bij de Cepsa en rijden we naar Fuengirola. Dinsdag is daar markt.

Maandag 9 maart:

We rijden naar het tankstation van de Cepsa, 3 km terug. Daar draaien en drogen we twee wassen. Dan rijden we naar Fuengirola. We parkeren op de gedoogplaats aan de rand van de stad langs de A7. SC 60943

Weer een leuk plekje met uitzicht op zee. De fietsen worden uitgelaten en om elf uur rijden we op de boulevard. Het is vandaag 25º. Wat een bofkonten zijn we toch.

We eten tussen de middag iets in de stad en fietsen dan terug naar de boulevard. Piet eet een ijsje. Ik heb meer zin in cappuccino. Dan zien we onverwacht Gemma en Tonny op de fiets.

We gaan met z’n vieren naar de Ierse pub en zetten gewoon het gesprek van gisteren weer voort.

Ongelooflijk, wat we te kletsen hebben. Pas om zes uur zijn we bij de camper. Mijn fiets gaat in de garage. Piets fiets zetten we voor het naar bed gaan in de camper.

Vanavond horen we het geluid van de snelweg erg goed. Vannacht wordt dat nog erger. Ik slaap weinig.

Dinsdag 10 maart 2020:

We gaan vanmorgen naar de markt. Na de middag ruimen we op en rijden naar Malaga. De twee plekken aan het strand vinden wij niks. We rijden verder, via een mooie route met in de verte sneeuw op de bergen, naar Cullar. SC 70317. Een prima plek in de natuur. Mooi uitzicht en een mooie lucht vanavond.

Woensdag 11 maart 2020:

Via de A92N en de A7 naar Murcia. Daar treffen we Johan en Ria. We drinken met elkaar een wijntje. Zij vertrekken rond half vijf en wij gaan op hun plek staan. Met schaduw en dat hebben we nodig met 31º vandaag.

Donderdag 12 maart 2020:

Rowan is jarig. 18 jaar. Gefeliciteerd Rowan!

Onze kleinkinderen zijn op twee na nu allemaal volwassen. Wat is de tijd omgevlogen.

We gaan vanmorgen op de fiets naar het oude centrum van Murcia. Een fietstocht door een drukke stad vind ik altijd leuk. Het is weer een erg warme dag. We slenteren twee uur. Murcia is echt de moeite waard.

We eten een dagmenu in een klein restaurantje en fietsen dan terug naar de camperplaats.

Daar horen we vervelend nieuws. Er staan Nederlanders naast ons, die op een camperplaats 20 km verderop stonden. Daar is corona geconstateerd bij een camperaar. De camperplaats is onmiddellijk gesloten. Een aantal campers komt nu naar Murcia. Afstand houden dus maar.

Een uurtje later horen we, dat de grens van Spanje met Marokko ook gesloten is. Er varen geen boten meer tot nader order.

Vanavond bellen we met Carolien. Zij vertelt over het hamsteren in winkels en de lege schappen. We besluiten samen, dat we naar Luxemburg gaan. Het plezier van vakantie is er nu wel een beetje af.

Vrijdag 13 maart:

We staan vroeg op. Halen de bedden af, vullen vers water en legen de toilet en de vuilwatertank.

Dan rijden we naar de BP om te wassen en te drogen. Daarna naar de Lidl om de boodschappen aan te vullen en dan gaan we ‘anroet’ richting Frankrijk.

Deze keer over de westkant, want de oostkant van Spanje is risicogebied verklaard.

We rijden vandaag 800 km tot Irun aan de Spaans/ Franse grens. Daar overnachten we.

Zaterdag 14 maart gaan we verder. We stoppen om vier uur in Bessines sur Gartempe. SC 2529

De route vanuit Algeciras

Hier stopt ons verslag van de winter 2019/ 2020.

We willen iedereen bedanken voor het lezen en de reacties. We vinden dat nog steeds erg leuk.

Wellicht tot een volgende reis. We zijn in ieder geval ook te volgen via Polarsteps. Je vindt ons onder: polarsteps.com/ellyruggenberg